Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ήδη από τη δεκαετία του 1980, σχεδιάζει και υλοποιεί μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, καθώς ανάμεσα στους καταστατικούς του στόχους θέτει την αισθητική καλλιέργεια, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία μέσα από την τέχνη.
Με βασική προτεραιότητα την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των παιδιών, την έξαρση της δημιουργικότητας και την ανάπτυξη ενός γόνιμου διαλόγου με τα έργα της σύγχρονης τέχνης, μαθητές όλων των ηλικιών, αλλά και ανεξάρτητα παιδιά, επισκέπτονται το μουσείο και γνωρίζουν ένα νέο κόσμο μέσα από τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Η μουσειοπαιδαγωγική δράση του ΜΜΣΤ σήμερα διαρθρώνεται στα παρακάτω επίπεδα:
Α. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ: Καθημερινά, σχεδιάζονται και υλοποιούνται μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως και τη Γ΄ Λυκείου, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται και ξεναγήσεις σε φοιτητές, σπουδαστές, ενήλικες, αλλά και ειδικές ομάδες επισκεπτών.
Β. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ: Στους ειδικά εξοπλισμένους χώρους του ΜΜΣΤ, διεξάγονται εκπαιδευτικά εργαστήρια τέχνης για παιδιά ηλικίας 3,5 -13 ετών, μέσω των οποίων τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη, τα ποικίλα εικαστικά μέσα και τεχνικές και αποκτούν τη δυνατότητα να «συνομιλήσουν» με τους ίδιους τους καλλιτέχνες των οποίων τα έργα εκτίθενται στο Μουσείο.
Τα εκπαιδευτικά εργαστήρια «ΠΑΙΖΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ» τα οποία φέτος λειτουργούν για 8η συνεχή χρονιά, απευθύνονται σε παιδιά 4-11 ετών και αποτελούν ίσως το πολυπληθέστερο και πιο δυναμικό τμήμα της μουσειοπαιδαγωγικής δραστηριότητας του ΜΜΣΤ. Τα παιδιά, χωρισμένα σε ολιγομελή τμήματα με κριτήριο την ηλικία τους, παρακολουθούν ένα πλήρες μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα, στόχοι του οποίου είναι να ψυχαγωγηθούν, να ξεδιπλώσουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και να κοινωνικοποιηθούν δημιουργώντας τόσο ατομικά, όσο και συλλογικά. Το μουσείο δεν επιδιώκει να γίνει φυτώριο καλλιτεχνών, αντίθετα θέτει σε προτεραιότητα την άσκηση της κριτικής σκέψης των παιδιών αναφορικά με την τέχνη, τη σύγχρονη εικαστική δημιουργία και το ρόλο του μουσείου ως θεσμού απόκτησης πολιτισμικών εφοδίων στη σημερινή κοινωνία.
Το πρόγραμμα “Computer Art” αποτελεί επέκταση των εργαστηρίων «ΠΑΙΖΩ-ΜΑΘΑΙΝΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ» και απευθύνεται σε παιδιά 11, 12 και 13 ετών. Αξιοποιώντας τις αναρίθμητες δυνατότητες του κόσμου των υπολογιστών, το πρόγραμμα παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να συνεχίσουν «να παίζουν, να μαθαίνουν και να δημιουργούν» χρησιμοποιώντας … ψηφιακά πλέον εργαλεία! Διατηρώντας μια συνεχή επαφή με τα έργα των εκθέσεων του μουσείου και διευρύνοντας τις δυνατότητες της εικαστικής τους έκφρασης, τα παιδιά αποκτούν εξοικείωση με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και οξύνουν τους τρόπους με τους οποίους αντικρίζουν, σκέφτονται και τοποθετούνται απέναντι σε εκφράσεις του σύγχρονου οπτικού πολιτισμού.
Από το Μάρτιο του 2009 το ΜΜΣΤ υλοποιεί το πρόγραμμα «Παίζω–Μαθαίνω-Δημιουργώ… με τους γονείς μου!» το οποίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3-4 ετών και υλοποιείται με τη συνοδεία και τη συμμετοχή του ενός γονέα.
Τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, έχουν τη δυνατότητα να «παίζουν, να μαθαίνουν και να δημιουργούν» μέσα στο μουσείο, σε έναν χώρο πρωτόγνωρο για αυτά και διαφορετικό από το σπίτι και το «σχολείο» τους, συνεργαζόμενα με το πιο οικείο γι αυτά πρόσωπο, το γονέα τους.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικών Προγραμμάτων: Στέλα Αναστασάκη (αρχαιολόγος- ιστορικός τέχνης), Κουρκουνάκη Γεωργία (παιδαγωγός–μουσειολόγος), Χριστίνα Μαβίνη (αρχαιολόγος-μουσειολόγος), Βίλλυ Πολυζούλη (παιδαγωγός-μουσειολόγος): mm-pedia@mmca.org.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε και εσείς την άποψή σας!